Nazwa usługi: Zameldowanie obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej na pobyt czasowy ponad 3 miesiące
|
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 10. 04.1974r.o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U.z 2006r. Nr139,poz.993 z późn.zm.;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24.12.2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych(Dz.U.Nr 236, poz.1999 z późn. zm.)
|
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony druk „Zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”
2. Karta pobytu obywatela Unii Europejskiej albo zezwolenie na pobyt czasowy– do wgląd
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu zawierający również adres nieruchomości ( akt notarialny lub wypis z ksiąg wieczystych, decyzja przydziału lokalu, umowy najmu lokalu) – do wglądu
|
Opłaty: nie pobiera się
|
Przewidywany termin załatwienia sprawy: niezwłocznie po złożeniu wniosku
|
Odpowiedzialność za realizację usługi publicznej:
Barbara Wiśniewska – podinspektor ds. ewidencji ludności i spraw wojskowych
- pokój nr 2
|
Nr telefonu : ( 023) 6572461 lub ( 023) 6572558 wew. 25
e-mail:
|
Tryb odwoławczy: W przypadku odmowy zameldowania winna być wydana decyzja administracyjna, od której strona może wnieść odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Żuromin
|
Uwagi: Wnioskodawca po dokonaniu czynności zameldowania na pobyt stały otrzymuje stosowne potwierdzenie, które ważne jest przez okres 2 miesięcy.
Ponadto do dokonania czynności zameldowania konieczna jest obecność właściciela bądź najemcy lokalu z dowodem osobistym w celu potwierdzenia faktu przebywania pod wskazanym adresem osoby meldującej się.
|