16-12-2023r.
godzina 21:26
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Archiwum :: Archiwum 2012 :: Szkoła Podstawowa nr 2 w Żurominie :: Dokumenty :: WSO



 

§ 28

STATUTU  SZKOŁY  PODSTAWOWEJ nr 2  w  ŻUROMINIE

( Wewnątrzszkolny  System  Oceniania  Uczniów) 

 

1.     Szkoła  posiada własny  wewnątrzszkolny  system  oceniania  uczniów(wso).Ocenianiu  podlegają:

a)osiągnięcia edukacyjne ucznia,

b)zachowanie ucznia.

ZASADY   OGÓLNE

 

2. Ocenianie    wewnątrzszkolne  osiągnięć   edukacyjnych    ucznia  polega   na  rozpoznawaniu

       przez  nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniuprzez  ucznia  wiadomości  i  umiejętności

       w    stosunku  do  wymagań  edukacyjnych  wynikających  z   programów  nauczania oraz  na  

       formułowaniu  oceny.

 

    3. Ocenianie  ma  na  celu :

      a] poinformowanie  ucznia  o   poziomie    jego   osiągnięć  edukacyjnych  i  postępach  w  tym 

          zakresie,

      b] pomoc    uczniowi    w    samodzielnym    planowaniu   jego   rozwoju,

   c] motywowanie  ucznia   do   dalszej  -   systematycznej  -   pracy,

   d] dostarczenie   rodzicom  ( prawnym  opiekunom   )   i  nauczycielominformacji  o  postępach,

        trudnościach    i   specjalnych   uzdolnieniach  ucznia,

   e] umożliwienie    nauczycielom    doskonalenia    organizacji    i   metod    pracy  dydaktyczno -

      wychowawczej.  

              

       4. Nauczyciele  formułują  wymagania    edukacyjne  i   informują   o   nich uczniów   i  rodziców  

      (  jak   również   o  sposobach  ich   sprawdzania )  na  początku  roku  szkolnego.

      

  5. Wymagania edukacyjne muszą być zgodne z podstawą  programową i wynikać z realizowanego

     przez  nauczyciela  programu  nauczania.

 

6. Wychowawca  klasy  na   początku  każdego  roku  szkolnego  informuje uczniów  oraz   ich   

   rodziców  ( prawnych   opiekunów)  o   warunkach  i   sposobie  oraz   kryteriach   oceniania  

   zachowania,  warunkach   i   trybie   uzyskania   wyższej   niż   przewidywana   rocznej   oceny 

   klasyfikacyjnej   zachowania   oraz  o  skutkach  ustalenia  uczniowi  nagannej   rocznej  oceny 

   klasyfikacyjnej zachowania.

 

7. Oceny       jawne  zarówno   dla  uczniów, jak   i   ich  rodziców.

 

8. Na  prośbę  ucznia  lub  jego rodziców nauczyciel   ustalający  ocenę powinien    uzasadnić.

 

   9. Nauczyciel    jest   zobowiązany, na  podstawie   pisemnej   opinii   poradni    psychologiczno-

       pedagogicznej lub  inne  poradni specjalistycznej,obniżyć wymagania  edukacyjne   w stosunku 

       do  ucznia, u   którego  stwierdzono  specyficzne    trudności    w    uczeniu    się  lub deficyty   

       rozwojowe, uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu 

       z  programu  nauczania.

 

10. Przy   ustalaniu   oceny    z    wychowania   fizycznego, techniki,  muzyki, plastyki  należy  w

      szczególności   brać   pod   uwagę   wysiłek wkładany  przez  ucznia  w   wywiązywanie  się 

      z   obowiązków  wynikający   ze  specyfiki  tych  zajęć.

 

11. W uzasadnionych przypadkach   uczeń   może   być  zwolniony na czas określony  z   zajęć

      wychowania   fizycznego   i    informatyki. Decyzję   o   zwolnieniu    podejmuje   dyrektor

      na    podstawie   opinii   lekarza. W   dokumentacji  przebiegu   nauczania     zamiast  oceny

      wpisuje się wówczas  „ zwolniony”.

 

12. Oceny   klasyfikacyjne   roczne ( śródroczne ), począwszy   od    klasy  czwartej, ustala się  

    w  stopniach  wg  skali:

   

   1/  stopień  celujący            -   6

    2/  stopień  bardzo  dobry     -   5

    3/  stopień  dobry                  -   4

    4/  stopień  dostateczny        -   3

    5/  stopień  dopuszczający    -   2

    6/  stopień  niedostateczny   -   1

 

    13.Oceny cząstkowe -  w  ciągu  roku - mogą   być wyrażane  stopniami  z  użyciem  plusów  ( + ) 

        i  minusów  (-).

 

    14.W  klasach  I  -  III   ocena   klasyfikacyjna   jest   oceną   opisową.

 

                                           

OCENIANIE   ZACHOWANIA

 

      15. Ocena    zachowania   uwzględnia  funkcjonowanie  ucznia   w   środowisku  szkolnym   oraz

   respektowanie zasad  współżycia  społecznego  i  ogólnie  przyjętych  norm  etycznych.

  

     16. W  klasach  I  -  III  ocena  zachowania  jest  oceną  opisową.

 

      17. Począwszy  od  klasy  IV  zachowanie   ustala  się  wg   następującej  skali:  wzorowe, bardzo 

   dobre,  dobre,  poprawne,  nieodpowiednie,  naganne.

 

18. Przy    ustalaniu   oceny    klasyfikacyjnej    zachowania    ucznia, u    którego   stwierdzono

            zaburzenia lub odchylenia  rozwojowe,  należy  uwzględnić   wpływ   stwierdzonych  zaburzeń 

   lub    odchyleń    na  jego  zachowanie  na  podstawie   orzeczenia  o    potrzebie   kształcenia 

   specjalnego albo  indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej,

   w tym publicznej poradni specjalistycznej.

 

19. O    ocenie   zachowania   decyduje    liczba  zdobytych  punktów. Uczeń   może   uzyskać   

   maksymalnie 60 punktów  w  ciągu    okresu   klasyfikacyjnego. Punkty   przyznawane   

   w    całości,  tzn.  nie   można   ich  dzielić  na  połówki. Przyznaje   je   wychowawca  klasy

    na  podstawie   informacji    zgromadzonych  w   zeszycie  pochwał   i    uwag     ( o  którym

   mowa    w     podpunkcie  4. ). Ustalając   ocenę,  wychowawca    zasięga    również    opinii

   nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.Ocena   zachowania  ustalona  przez 

   wychowawcę    jest    ostateczna  (  z    wyjątkiem   sytuacji    opisanej   w  podpunkcie 7.).

   

    

          1)   Punkty  przeliczane    na oceny wg następującej  punktacji:

 

  od    0     do   10  punktów     -   zachowanie   naganne

        od   11    do   20 punktów      -    zachowanie   nieodpowiednie

        od   21    do   30 punktów      -    zachowanie   poprawne

        od   31    do   40 punktów      -    zachowanie   dobre

     od   41    do   50 punktów      -   zachowanie   bardzo  dobre

   od   51    do   60 punktów      -    zachowanie   wzorowe

 

   2) Uczeń może zdobywać punkty w następujący sposób:

 

§ nr

Liczba

Możliwości zdobycia

Uwagi, wyjaśnienia

 

punktów

punktów

 

 

do zdobycia

 

 

1.

0- 15

Kultura osobista

Punkty przyznawane są, gdy uczeń :

 

 

 

jest uprzejmy i życzliwy wobec dorosłych i kolegów,

 

 

 

okazuje szacunek innym osobom,

 

 

 

chętnie pomaga innym,

 

 

 

nie używa wulgarnych słów,

 

 

 

dba o piękno mowy ojczystej,

 

 

 

postępuje zgodnie z dobrem społeczności szkolnej,

 

 

 

nie niszczy mienia szkolnego i cudzych rzeczy,

 

 

 

godnie i kulturalnie zachowuje się w szkole i poza nią,

 

 

 

dotrzymuje obietnic i zobowiązań wobec kolegów 

 

 

 

i osób starszych,

 

 

 

potrafi być opiekuńczy w stosunku do zwierząt,

 

 

 

szanuje godność innych osób,

 

 

 

nie przeszkadza na lekcjach,

 

 

 

wykonuje polecenia nauczyciela,

 

 

 

nie zaśmieca otoczenia,

 

 

 

przestrzega zmiany obuwia,

 

 

 

nie kłamie,

 

 

 

nie ma uwag w dzienniku (dopuszcza się 3 za "mało

 

 

 

szkodliwe" zachowania ).

2.

0- 12

Wywiązywanie się

Pynkty przyznawane są, gdy uczeń jest

 

 

z obowiązków

systematycznie przygotowany do zajęć, posiada

 

 

szkolnych

wszystkie potrzebne narzędzia i przybory, nosi strój

 

 

 

sportowy na zajęcia wychowania fizycznego,zmienia

 

 

 

obuwie na terenie szkoły, itp.W pełni wykorzystuje

 

 

 

swoje możliwości w procesie uczenia się.

3.

0 - 6

Dbałość

Punkty przyznawane są, gdy uczeń:
   

o bezpieczeństwo

nie stwarza niebezpiecznych sytuacji na terenie
   

i zdrowie własne oraz

całej szkoły ( np. na korytarzach, w szatni, na
   

innych osób

schodach, itp.),
      potrafi poprawnie reagować w sytuacjach 
      konfliktowych (nie przezywa, nie kłóci się z kolegami
      nie zaczepia, nie bije się, itp.),
      poprawnie reaguje na uwagi nauczyciela,
      nie używa papierosów ani innych szkodliwych
      substancji,
      nie namawia do ich stosowania innych kolegów.

4.

0- 4

Frekwencja

Jeżeli uczeń ma wszystkie nieobecności
      usprawiedliwione to uzyskuje 3 punkty.
      Jeżeli  uczeń nie opuścił ani jednej godziny lekcyjnej,
      uzyskuje 4 punkty.
      Punktów nie uzyskuje uczeń, który w semestrze ma
      więcej niż 30 godzin nieusprawiedliwionych.

5.

0 - 4

Udział w konkursach

Za udział uczeń uzyskuje ( w zależności od ilości
   

lub 

konkursów, w których uczestniczył) od 0 do 3
    zawodach sportowych punktów. Czwart przyznawany jest, gdy zajął I, II 
   

organizowanych na

lub III miejsce.
   

terenie szkoły

 

6.

0 - 3

Udział w konkursach Gdy uczeń reprezentuje szkołę na zewnątrz może 
   

lub zawodach

uzyskać od 0  do 3 punktów ( w zależności od ilości
   

sportowych

imprez, w których brał udział ).
   

odbywających się

 
   

poza szkołą

 

7.

0 - 3

Udział w akademiach Punkty przyznawane są ( w zalezności od ilości
    i imprezach szkolnych imprez), gdy uczeń bierze udział w akademiach
      i apelach szkolnych lub występuje ( w szkole ) w
      czasie imprez okolicznościowych.

8.

0 - 2

Przynależność do kół Jeżeli uczeń należy do jednej organizacji otrzymuje
   

zainteresowań,

1 punkt.
   

organizacji, klubów

Gdy działa w kilku, uzyskuje 2 punkty.

9.

0 - 2

Pochwały

Trzy pochwały są równoznaczne z 1 punktem.
   

w dzienniku

Gdy jest ich więcej, uczeń uzyskuje 2 punkty.

10.

0 - 2

Pełnienie funkcji

Jeżeli uczeń znajduje się w zarządzie samorządu
   

w szkole

szkolnego, uzyskuje 2 punkty.
      Jeden punkt przyznawany jest, gdy dziecko jest
      członkiem jakiejś sekcji pomocniczej samorządu.

11.

0 - 2

Pomoc 

Punkty przyznawane są za:
   

w przygotowaniu

obsługę sprzetu grającego na dyskotekach,
   

i

pomoc w rozstawianiu ławeczek na  sali
   

przeprowadzaniu

gimnastycznej,
   

imprez szkolnych

sprzątanie sprzętu sportowego,
      pomoc w zawieszaniu dekoracji na szkolnych
      uroczystościach,
      inne działania.

12.

0 - 2

Praca na rzecz klasy

Punkty przyznawane są za:
      opiekę nad kwiatami w klasie,
      pomoc w przygotowaniu wieczorków, dyskotek
      i innych imprez klasowych,
      przynoszenie potrzebnych rzeczy do klasy  ( np.
      kwiatów, listewek,eksponatów do pracowni
      historycznej, itp.),
      inne działania na rzecz klasy.

13.

1

Punktualność

Punkty przyznawane są, jeżeli uczeń nie spóźnia
      się na lekcje. Dopuszczalne są 3 spóźnienia w
      semestrze.
      Powyżej tej ilości punktów nie przyznaje się.

14.

1

Wywiązywanie się

Punkty przyznawane są, jeżeli uczeń wywiązuje się
   

z obowiązków

z obowiązków dyżurnego ( np.ściera sumiennie
   

dyżurnego

tablicę, sprząta pracownię po skończonych
      zajęciach, pilnuje porządku w klasie w czasie przerw
      pilnuje, by szatnia była zamknięta, itp.)

15.

1

Pełnienie funkcji

Punkt przyznawany jest, gdy dziecko pełni jakąś
   

w klasie

funkcję w samorządzie klasowym lub opiekuje się 
      dziennikiem  lekcyjnym

 

3) W   przypadku, gdy   uczeń    pozostaje w  kolizji  z  prawem    lub   objęty   jest    nadzorem 

    kuratora, od  sumy  jego  punktów odejmuje się połowę maksymalnej ilości  punktów, tj. 30 p.

   

4) W  celu  gromadzenia    informacji    o  zachowaniu    uczniów   klas  IV  - VI   wychowawcy 

    prowadzą    zeszyt    pochwał   i    uwag, w   którym   wszyscy  nauczyciele   skrupulatnie

     i   konkretnie   notują  uwagi  i   pochwały   dotyczące   zachowania    każdego   ucznia.

    Zeszyt   jest   załącznikiem  do  dziennika lekcyjnego.

   

5) Informacje    zachowaniu  uczniów  klas   I  -  III   rejestruje się  w    dzienniku  lekcyjnym, 

 stosując   oznaczenia  literowe: A, B, C: 

   A-uczeń przestrzega wszystkich ustalonych zasad,

   B-czasami uczniowi nie udaje się przestrzegać wszystkich zasad,

   C-uczeń często nie zachowuje się zgodnie z ustalonymi zasadami.

                  Zasady obowiązujące ucznia

    Każdy uczeń zachowuje się w sposób kulturalny i bezpieczny w klasie,w szkole i poza nią:

   

          -kulturalnie i grzecznie odnosi się do pracowników szkoły i kolegów,

          -potrafi opanować swoje emocje: gniew, złość, agresję,

          -umie współpracować z kolegami w zespole,

          -udziela pomocy kolegom,

          -jest   punktualny, obowiązkowy,  pilny,  sumienny,  systematycznie

           odrabia prace domowe.

 

6)Oceny  klasyfikacyjne   z  ajęć  edukacyjnych  nie  mają  wpływu    na ocenę   klasyfikacyjną

   zachowania,  natomiast   ocena   zachowania nie  wpływa  na  oceny   z  zajęć  edukacyjnych 

   ani   na promocję  do  klasy  programowo wyższej  lub  ukończenie  szkoły, z   zastrzeżeniem 

   podpunktów  a  i b:

  

       a) Rada Pedagogiczna może   podjąć  uchwałę o   niepromowaniu do   klasy  programowo  

          wyższej   lub   nieukończeniu  szkoły   przez    ucznia,któremu   po   raz   drugi   z   rzędu 

          ustalono  naganną  roczną  ocenę  klasyfikacyjną  zachowania.

       

       b)Uczeń,któremu w szkole po raz trzeci ustalono naganną   roczną    ocenę  klasyfikacyjną

                   zachowania, nie kończy szkoły.  

       

        7) Począwszy  od  klasy   czwartej,  w   wyjątkowych   sytuacjach, uczeń, który  nie   narusza  

     ogólnych   norm   etycznych,  może  ubiegać  się  o uzyskanie  wyższej   niż   przewidywana 

     rocznej   oceny   zachowania, jeżeli   do otrzymania jej brakuje mu  jeden  lub dwa  punkty      

     wynikające  z   podpunktu 1.  (  przepis  nie   dotyczy  ucznia  będącego w kolizji z prawem 

     lub  objętego   nadzorem   kuratora). Wówczas  uczeń  -  lub  jego  opiekunowie  -  zwraca

     się w   tej   sprawie, nie później  niż    na  7  dni  przed  zakończeniem  zajęć  edukacyjnych, 

     do  dyrektora  szkoły z   pisemnym    wnioskiem.  Po  uzyskaniu   pozytywnej  opinii   Rady    

     Pedagogicznej, dotyczącej  rozpatrzenia wniosku, dyrektor powołuje  komisję  w  składzie:   

     -dyrektor  lub  wicedyrektor  szkoły  jako  przewodniczący,

     -wychowawca  klasy,

     -pedagog  szkolny,

     -nauczyciel  uczący  w  danej  klasie,

     -przedstawiciel  Rady  Uczniów.

 

Komisja  przeprowadza  z uczniem  rozmowę,  po  której  podejmuje  decyzję  o  podwyższeniu  lub  pozostawieniu   oceny  przewidywanej. Decyzja  komisji  jest  ostateczna.  Ze  swojej  pracy  komisja  sporządza  protokół  zawierający  skład  komisji,  termin  rozmowy,  zwięzłą  informację  o  jej  treści   oraz   uzasadnienie  ustalonej  oceny  zachowania.

Protokół   przechowuje  się  w  dokumentacji  szkoły  w  teczce  „Ocena  zachowania”. 

 

                 KLASYFIKOWANIE  I  PROMOWANIE  UCZNIÓW. EGZAMINY.

 

   20. Rok  szkolny  dzieli  się  na  dwa okresy  klasyfikacyjne. Klasyfikowanie śródroczne   uczniów  

          przeprowadza    się    w   ostatnim   tygodniu   przed    feriami   zimowymi,  natomiast   roczne

         w ostatnim tygodniu prze  feriami  letnimi.  Dni  tygodnia  ustala  dyrektor szkoły.

      

1) Klasyfikowanie  śródroczne   i     roczne, począwszy  od    klasy    czwartej,polega    na 

      podsumowaniu   osiągnięć   edukacyjnych   ucznia  z  zajęć  edukacyjnych  wynikających 

       z   planu    nauczania  i    ustaleniu  ocen klasyfikacyjnych  oraz  oceny  zachowania.

     

2) Począwszy od klasy  czwartej,  uczeń,  który   w  wyniku  rocznej klasyfikacji    (  także  

   w  wyniku  egzaminu  klasyfikacyjnego)  uzyskał  ocenę  niedostateczną z  jednych  zajęć 

         edukacyjnych, może zdawać egzaminpoprawkowy. W wyjątkowych przypadkach  Rada 

         Pedagogiczna    może   wyrazić   zgodę  na  egzamin    poprawkowy    z  dwóch     zajęć 

         edukacyjnych. 

 

3) Egzamin   poprawkowy  odbywa   się     w   ostatnim   tygodniu    ferii   letnich, w   dniu 

          wyznaczonym  przez   dyrektora   szkoły. O terminie dyrektor zawiadamia ucznia  i  jego

        rodziców  nie  później  niż  w  dniu  rozdania  świadectw.

 

      4) W skład komisji powołanej do przeprowadzenia  egzaminu  wchodzą:

-        dyrektor    szkoły   albo  nauczyciel   zajmujący    inne  stanowisko  kierownicze  -  jako

      przewodniczący    komisji,

-    nauczyciel    prowadzący      dane  zajęcia  edukacyjne    -    jako   egzaminujący,

-    nauczyciel prowadzący  takie same lub   pokrewne  zajęcia edukacyjne  -  jako  członek

      komisji.

 

5) Pytania   ( ćwiczenia, zadania   praktyczne  ) egzaminacyjne  na  egzamin   poprawkowy  

         przygotowuje   nauczyciel egzaminujący, a  zatwierdza  komisja.

 

     6) Uczeń, który  z  przyczyn  losowych  nie   przystąpił  do  egzaminu poprawkowego    w   

          wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie,uzgodnionym

          z dyrektorem  szkoły.

 

    7) Uczeń, który    nie   zdał   egzaminu  poprawkowego, nie otrzymuje    promocji i  powtarza 

       klasę, z  zastrzeżeniem  podpunktu 8.

 

    8) Uwzględniając możliwości  edukacyjne    ucznia, Rada   Pedagogiczna   może   jeden   raz   

       w   ciągu   danego   etapu   edukacyjnego  promować  ucznia, który    nie   zdał  egzaminu  

        poprawkowego z  jednych  zajęć edukacyjnych, pod warunkiem, że zajęcia te są,  zgodnie

        ze  szkolnym  planem  nauczania, realizowane  w klasie  programowo  wyższej.

 

    9) Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych,

         jeżeli brak  jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu     nieobecności 

          ucznia    na   zajęciach, przekraczającej   połowę   czasu przeznaczonego na   realizację

          tych zajęć.

 

  10) Uczeń nieklasyfikowany   z   powodu  usprawiedliwionej   nieobecności  może    zdawać   

       egzamin   klasyfikacyjny. Rada   Pedagogiczna  może  wyrazić zgodę na egzamin ucznia

         również z  powodu   nieusprawiedliwionej nieobecności.

  11) Egzamin    klasyfikacyjny  przeprowadza   nauczyciel   danych   zajęć  edukacyjnych   w

        obecności,  wskazanego   przez    dyrektora   szkoły,  nauczyciela   takich    samych  lub 

                  pokrewnych  zajęć edukacyjnych. On  też   przygotowuje   pytania ( ćwiczenia, zadania

                  praktyczne) egzaminacyjne. Termin egzaminu uzgadnia się z uczniem i jego opiekunami.

                  

 

          12) Począwszy od  klasy   czwartej, uczeń   może   przystąpić do   egzaminu  sprawdzającego

                komisyjnego, jeżeli chce uzyskać wyższą  niż   przewidywana ocenę  roczną  z przedmiotu

                nauczania.  Zwraca   się  wówczas ( lub  jego  opiekunowie  )  nie   później    niż    siedem 

                dni   przed   feriami   letnimi  z pisemną  prośbą do dyrektora szkoły   o   przeprowadzenie    

                egzaminu. Dyrektor  wyznacza jego termin  i  powiadamia   ucznia    lub   jego  opiekunów.

                W    wypadku    uzyskania     przez     ucznia    oceny    niższej     niż   wystawiona   przez

                nauczyciela, ocena  ta  pozostaje  bez  zmian,  nie   podlega obniżeniu.

            

   13) Egzaminy: poprawkowy, klasyfikacyjny i sprawdzający  przeprowadza się   w formie pisemnej

         i  ustnej, z  wyjątkiem  przedmiotów : plastyka, muzyka,   informatyka, technika  i  wychowanie

         fizyczne, z  których  egzamin    ma  formę ćwiczeń   praktycznych   uzupełnionych  odpowiedzią

         ustną.

 

   14) Z przeprowadzonego egzaminu sporządza się protokół zawierający: skład  komisji ( lub imiona 

          i   nazwiska   nauczycieli, o   których    mowa   w   podpunkcie 11.), termin   egzaminu, pytania,

          zwięzłą   informację   o  ustnych   odpowiedziach   ucznia   i  wynik  egzaminu.  Pisemne   prace 

          stanowią załącznik do protokołu, który dołącza się do arkusza ocen  ucznia. Tam  też   wpisuje 

         się datę oraz ocenę z egzaminu.

 

  15) Ucznia klas I – III  można pozostawić   na drugi   rok w tej samej klasie  tylko  w   wypadkach

        uzasadnionych  opinią  wydaną    przez    lekarza  lub   publiczną   poradnię   psychologiczno  - 

        pedagogiczną, w  tym publiczną  poradnię specjalistyczną oraz  w   porozumieniu   z   rodzicami.

 

  16) Na    wniosek  rodziców   i    po  uzyskaniu    zgody  wychowawcy   klasy   lub   na   wniosek

        wychowawcy  klasy   i  po  uzyskaniu  zgody  rodziców   oraz  po  uzyskaniu  opinii   publicznej 

        poradni   psychologiczno- pedagogicznej, w   tym   publicznej   poradni  specjalistycznej,  Rada

        Pedagogiczna  może   postanowić  o  promowaniu  ucznia  klasy  pierwszej  i  drugiej  do  klasy

        programowo  wyższej w ciągu roku  szkolnego.

       

17) Nie  później   niż  na  osiem  dni   przed  posiedzeniem  klasyfikacyjnym  Rady Pedagogicznej,

      nauczyciele  ajęć edukacyjnych informują uczniów o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych,

      a  wychowawcy  o ocenach  zachowania.

     

18) Począwszy  od klasy IV, uczeń, który  w  wyniku  klasyfikacji  rocznej  (końcowej) uzyskał z

        obowiązkowych zajęć edukacyjnych  średnią ocenę co najmniej 4,75 oraz   jego   zachowanie

        oceniono   co  najmniej   jako  bardzo dobre,  otrzymuje  świadectwo z wyróżnieniem.  

 

   19)Uczeń  lub  jego  opiekunowie  mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora  szkoły, jeżeli   uznają,

      że  roczna  ocena  klasyfikacyjna z  zajęć edukacyjnych    lub    roczna    ocena   zachowania 

       została  ustalona  niezgodnie z  przepisami  prawa  dotyczącymi  trybu   ustalenia    tej  oceny.

       Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w  terminie do 7  dni  po zakończeniu  zajęć  dydaktyczno -

 wychowawczych.W  przypadku  uznania  zastrzeżeń  za  zasadne dyrektor powołuje komisję,

 która :

          a) w  przypadku oceny  z  zajęć edukacyjnych  przeprowadza  sprawdzian wiadomości 

              i umiejętności  ucznia, w formie pisemnej  i ustnej , oraz ustala   roczną ocenę; termin

              sprawdzianu  ustala   się  z uczniem i jego opiekunami;  w skład komisji wchodzą:

            

                               -dyrektor  lub  wicedyrektor szkoły  jako  przewodniczący,

                         -nauczyciel  prowadzący  dane  zajęcia  edukacyjne,

                               -dwóch    nauczycieli   szkoły   ( lub    innej    podstawowej )   prowadzących

                                 takie  same  zajęcia  edukacyjne;

 

b)  w  przypadku  oceny   zachowania    komisja ustala     w  drodze   głosowania 

   zwykłą   większością   głosów ; przy   równej   liczbie   głosów   decyduje   głos   

   przewodniczącego   komisji;   w  skład komisji  wchodzą :

  

-dyrektor  szkoły  lub   wicedyrektor    jako  przewodniczący,

-wychowawca  klasy,

-wskazany przez dyrektora  nauczyciel   prowadzący   zajęcia   edukacyjne 

  w  danej  klasie,

-pedagog,

-przedstawiciel  samorządu  uczniowskiego,

-przedstawiciel  rady  rodziców.

           Ustalone   przez   komisję   oceny  nie  mogą  być  niższe od   wcześniej  ustalonych.   Są to 

         oceny ostateczne, z  wyjątkiem  rocznej  oceny  niedostatecznej z zajęć edukacyjnych,  która

         może być  zmieniona  w   wyniku  egzaminu poprawkowego.     

     Uczeń   lub   jego   opiekunowie   mogą   zgłosić   zastrzeżenia   również w  wypadku  oceny 

     uzyskanej   z   egzaminu    poprawkowego,   w   terminie   do  5  dni   od   przeprowadzenia  

     egzaminu. Ustalona   wówczas   przez   komisję  ocena  (   wg   procedur  jak    wyżej )  jest 

     ostateczna.

    

20)Uczeń  kończy  szkołę  podstawową, jeżeli uzyskał  oceny  klasyfikacyj ne  końcowe wyższe

    od  oceny niedostatecznej  i  ponadto  przystąpił  do  sprawdzianu   w  ostatnim  roku   nauki  

     (  w   klasie  VI ), tj.  sprawdzianu     poziomu   opanowania    umiejętności   ustalonych   w 

     standardach    wymagań    będących    podstawą    jego   przeprowadzenia. Sprawdzian   ten  

     przeprowadzany  jest     terminie    i     według    procedur   ustalonych   przez   Centralną   

     Komisję   Egzaminacyjną. Wynik    sprawdzianu   nie   wpływa    na   ukończenie  szkoły, nie

     odnotowuje   się  go   na  świadectwie   jej

     ukończenia.

 

      21) Uczeń, który   nie    przystąpił    do   sprawdzianu ,   o  którym    mowa  w  podpunkcie   20. , 

     w    terminie  do    dnia  20  sierpnia    danego    roku, powtarza   ostatnią    klasę   szkoły

    podstawowej   i  przystępuje do  niego  w   następnym  roku.

 

22)W  szczególnych  wypadkach   losowych   lub    zdrowotnych, uniemożliwiających

   przystąpienie   do   sprawdzianu   w   terminie do 20 sierpnia danego roku, dyrektor komisji 

    okręgowej  może   zwolnić   ucznia    obowiązku  przystąpienia   do  niego. Czyni    to  na

   udokumentowany wniosek dyrektora szkoły, który  składa  go  w porozumieniu z rodzicami     

   (prawnymi  opiekunami  )  ucznia.

 

                 INFORMOWANIE  RODZICÓW  O  WYNIKACH  UCZNIÓW

 

21. O klasyfikacyjnych  ocenach  śródrocznych  uczniów  informuje   rodziców  wychowawca,

  w ostatnim tygodniu  przed  feriami zimowymi,  w  dniu  wyznaczonym przez dyrektora szkoły.

   

 1) Zebrania, na  których  wychowawca  informuje  rodziców  o  bieżących postępach uczniów,

    odbywają  się  w  listopadzie  i  kwietniu.Wychowawca   może   w   tym   celu organizować

     dodatkowe zebrania.

 

 2) O   przewidywanej   klasyfikacyjnej   ocenie  niedostatecznej    wychowawca  informuje  

    rodziców   miesiąc   przed   posiedzeniem   klasyfikacyjnym.Uzyskanie  informacji   rodzice 

     potwierdzają    podpisem   w   dzienniku   lekcyjnym w  rubryce „ Kontakty wychowawcze

     z  rodzicami”. W  wypadku  nieprzybycia  wezwanych  do szkoły rodziców,  wychowawca  

     przekazuje  informację listownie (listem poleconym).

 

                                   ZASADY   OBOWIĄZUJĄCE

                       W  PRZEDMIOTOWYCH  SYSTEMACH  OCENIANIA

 

22. Zasady  oceniania  osiągnięć  z  danego  przedmiotu  zwane   przedmiotowymi   systemami

     oceniania (pso) opracowują  nauczycielskie  zespoły  przedmiotowe. 

     

  1) Kryteria  ocen  powinny  być  czytelne  dla  uczniów  i  rodziców.

 

  2) W    stawianiu   wymagań   przez  nauczycieli   należy   skupić  się    na  następującym  

     ocenianiu:

  

          - na  stopień dopuszczający- wymagania konieczne, obejmujące wiadomości

                                              i    umiejętności    potrzebne    w   życiu,  stanowiące  opanowanie  

                                             (mimo braków)   w znacznym stopniu  wiadomości   i umiejętności

                                             podstawowych,

         -  na  stopień   dostateczny -wymagania podstawowe, obejmujące wiadomości

                                             i  umiejętności  łatwe  do  opanowania  przez  uczniów  przeciętnie   

                                            uzdolnionych, najważniejsze  z  punktu    widzenia  dalszej  edukacji,

                                            użyteczne  w  życiu  codziennym,

        -  na  stopień   dobry          -  wymagania  rozszerzające, obejmujące wiadomości

                                            i  umiejętności    mniej  przystępne, bardziej   złożone,  poszerzające 

                                            relacje  między  elementami  treści,

        -  na  stopień  bardzo  dobry  -  wymagania dopełniające, pełne-  obejmujące

                                            pełny  zakres  wiadomości  i  umiejętności  określonych  programem

                                            nauczania, wymagające korzystania  z  różnych  źródeł  wiedzy,

        -  na  stopień   celujący              -  wymagania    wykraczające,    nie  objęte 

                                            programem, obejmujące   wiadomości   i   umiejętności    znacznie

                                            wykraczające poza  program nauczania,wynikające z indywidualnych

                                            zainteresowań  uczniów.

 

3) Do  sposobów     sprawdzania wiedzy  i   umiejętności uczniów   należą :odpowiedzi  ustne,

   prace pisemne ( testy,  sprawdziany,  prace    klasowe , opracowania ), zadania   domowe,

    różne  formy  aktywności  na  lekcji. 

 

4) Ustala się następujące zasady stosowania prac  klasowych   i  sprawdzianów:

     a) prace klasowe powinny być zaplanowane na początku  okresu  klasyfikacyjnego, 

     b) za  niedopuszczalne  uważa   się   pisanie  przez   ucznia  dwóch  prac   klasowych w ciągu

        dnia,

     c) prace klasowe muszą być zapowiadane  co  najmniej  z  tygodniowym  wyprzedzeniem,

        

     d) w ciągu tygodnia  uczniowie   mogą   pisać dwie   prace   klasowe ( w wypadku zmiany 

          terminu  na   ich   prośbę – w tygodniu mogą odbyć   się trzy prace),

      

     e) sprawdziany      rozumiane  jako   forma    pisemnego    sprawdzenia  wiadomości  

         i   umiejętności   z    trzech     ostatnich    lekcji   danego przedmiotu   ( tzw.  „kartkówki”

          niezapowiadane )    -   powinny   być   stosowane jako motywacja  ucznia do 

         systematycznej  pracy, a   nie  czynnik  stresujący go; niewskazane    jest nadużywanie tej

         formy,

      

     f) prace  klasowe     obowiązkowe     jeżeli   uczeń   nie pisał pracy z  usprawiedliwionych

          przyczyn, powinien       napisać   w     terminie  uzgodnionym z nauczycielem.

    

      5)Sprawdzone i ocenione prace klasowe  winny być oddane uczniom w terminie dwutygodniowym, 

 z wyjątkiem  wypracowań  klasowych, gdzie  dopuszcza się termin trzech tygodni,

 

6) Każdą   sprawdzoną  pracę  klasową   uczeń   otrzymuje   do domu    w   celu   pokazania jej

            rodzicom. Zobowiązany jest do zwrócenia pracy  nauczycielowi na następnych zajęciach.

         

     7) Prace klasowe   stanowią   dokumentację szkolną, którą nauczyciel   przechowuje   do   końca

         sierpnia danego roku.

 

     8) Za zgodą nauczyciela uczeń   może   poprawić  niekorzystny  wynik  pracy klasowej, tj. stopień 

          niedostateczny   lub dopuszczający, w  terminie z nim   uzgodnionym.

     

     9) Nie ocenia się   ucznia  na   pierwszych   zajęciach   po  usprawiedliwionej nieobecności

         w szkole.

 

 

PRZEPISY   KOŃCOWE

 

23. Nieuwzględnione  w   wewnątrzszkolnym  systemie   oceniania    uczniów sprawy  reguluje

       aktualne  rozporządzenie Ministra  Edukacji  Narodowej w sprawie  warunków i sposobu 

       oceniania, klasyfikowania  i promowania uczniów  i słuchaczy oraz  przeprowadzania  

      sprawdzianów i  egzaminów    w  szkołach  publicznych.    

   

 



Informację wytworzył(a):
Informację dodał(a): Barbara Laskowska
Ostatnia modyfikacja: 2007-03-12 14:23:27


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech