Akt zgonu
Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.Podstawa prawna: art. 65 ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36, poz. 180 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty: Do zgłoszenia zgonu uprawnione są następujące osoby:
- małżonek lub dzieci zmarłego
- najbliżsi krewni lub pracownicy
- osoby zamieszkałe w lokalu w którym nastąpił zgon
- osoby które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały
- administrator domu, w którym nastąpił zgon
- szpital lub zakład, jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie
Zgon może być zgłoszony przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, a pełnomocnik powinien posiadać wszelkie informacje niezbędne do sporządzenia aktu zgonu. Osoba zgłaszająca zgon powinna złożyć kierownikowi USC:
- kartę zgonu
- dokument stwierdzający tożsamość zmarłego
Opłaty: Sporządzenie aktu zgonu jest bezpłatne. Po sporządzeniu aktu zgonu wydawane są bezpłatnie 3 odpisy aktu zgonu.
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego (SO i USC)
Kierownik USC i Wydziału Spraw Obywatelskich pokój 1, telefon (023) 657-24-61 mgr Kortes Iwona
Urząd Gminy i Miasta w Żurominie ul. Plac Piłsudskiego 3 09 - 300 Żuromin woj. mazowieckie tel./fax. (023) 657-25-40, (023) 657-25-58
|