|
Akt małżeństwa zawarty przed osobą duchowąPodstawa prawna: Zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego w formie wyznaniowej ze skutkami cywilnymi określa kierownik Urzędu Stanu Cywilnego miejsca, w którym ma być zawarty akt małżeński.
Wymagane dokumenty: Kieorwnik USC wydaje zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz przyjmuje treść oświadczeń w sprawie nazwisk przyszłych małżonków i ich dzieci. Do wydania zaświadczenia osoby powinny złożyć:
- podanie
- odpisy skrócone aktów urodzenia
- dowody ustania poprzedniego małżeństwa, jeżeli uprzednio pozostawały w związku małżeńskim
- podpisane zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
Opłaty: Od sporządzenia aktu małżeństwa pobiera się opłatę skarbową w kwocie:
- 84 zł za sporządzenie aktu małżeństwa
Tryb: Zaświadczenie wydawane jest przyszłym małżonkom lub jednemu z nich, bezpośrednio po jego sporządzeniu i zachowuje ono ważność przez okres 3 miesięcy od jego wydania
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego (SO i USC) - kierownik USC i Wydziału Spraw Obywatelskich pokój 1, telefon (023) 657-24-61 mgr Kortes Iwona
Urząd Gminy i Miasta w Żurominie ul. Plac Piłsudskiego 3 09 - 300 Żuromin woj. mazowieckie tel./fax. (023) 657-25-40, 657-25-58
|
|
|