16-12-2023r.
godzina 21:06
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Wydział Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Zamówień Publicznych :: Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi


 

UCHWAŁA NR 234/XXX/13
w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Żuromin

UCHWAŁA  NR 234/XXX/13

RADY MIEJSKIEJ W ŻUROMINIE

z dnia 22 kwietnia 2013r.

 

 

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Żuromin

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 oraz art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miejska w Żurominie uchwala, co następuje:

 

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Żuromin

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Żuromin obejmujące:

 

1.     Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości oraz terenach użyteczności publicznej.

2.     Rodzaje i minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenie nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych.

3.     Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

4.     Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5.     Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe.

6.     Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.

7.     Wyznaczenie obszarów obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

 

 

 

ROZDZIAŁ II

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na nieruchomościach oraz terenach użytku publicznego

 

§ 2.1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez:

1)     wyznaczenie miejsc do gromadzenia odpadów  oraz wyposażenie nieruchomości w zestaw pojemników lub worków przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych  umożliwiających ich segregację;

2)     utrzymanie pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym oraz porządku w miejscu ich ustawienia;

3)     utrzymanie nieruchomości w należytym stanie sanitarno – porządkowym;

 

2. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do prowadzenia selektywnej zbiórki co najmniej następujących frakcji odpadów;

1)     papier;

2)     szkło;

3)     tworzywa sztuczne;

4)     odpady ulegające biodegradacji;

5)     odpady zielone i popioły;

6)     przeterminowane leki i chemikalia;

7)     zużyte baterie i akumulatory;

8)     zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

9)     meble i inne odpady wielkogabarytowe;

10)  zużyte opony;

11)  opakowania wielomateriałowe;

12)  metale;

13)  odpady budowlane i rozbiórkowe;

 

 

3. Na terenach zabudowy jednorodzinnej selektywna zbiórka odpadów z podziałem na szkło, papier, tworzywa sztuczne, odpady zmieszane, odpady zielone i popioły odbywać się będzie za pomocą przeznaczonych do tego celu specjalnie oznakowanych pojemników oraz worków. Pozostałe frakcje zebrane selektywnie należy dostarczyć do PSZOK-u (Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych) lub GPSZOK-u (Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych).

4. Na terenach zabudowy wielorodzinnej selektywna zbiórka odpadów z podziałem na szkło, papier, tworzywa sztuczne, odpady zmieszane odbywać się będzie za pomocą odpowiednich kontenerów oraz kompletów do segregacji składających się z minimum 3 pojemników. Pozostałe frakcje odpadów należy dostarczyć do PSZOK-u lub GPSZOK-u.

5. Odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót w ilości nieprzekraczającej 0,1 m3 należy gromadzić selektywnie. Odpady te zostaną odebrane w ramach zryczałtowanej opłaty. Odpady w ilości przekraczającej 0,1 m3 zostaną odebrane za dodatkowa opłatą.

 

§ 3. W przypadku prowadzenie na nieruchomości działalności gospodarczej, w wyniku której powstają odpady inne niż komunalne podlegają one obowiązkowi oddzielnego gromadzenia, odbioru i unieszkodliwiania, według zasad i wymagań określonych ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2013r poz. 21).

 

§ 4. 1. Właściciele nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego, wykonawcy robót, jednostki użytkujące tereny służące komunikacji publicznej zapewniają utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach przeznaczonych do użytku publicznego poprzez uprzątnięcie błota, śniegu i lodu z przystanków komunikacyjnych oraz dróg publicznych przy    krawędzi jezdni poza teren przystanku komunikacyjnego w sposób nieutrudniający zatrzymywanie   się pojazdów, wysiadanie i wsiadanie pasażerów.

 

2. Zarządcy dróg i ciągów pieszych zobowiązani są zapewnić – uzależnioną od natężenia ruchu – odpowiednią liczbę koszy ulicznych na drobne odpadki komunalne, wykonanych z materiałów niepalnych,  ustawionych w sposób niepowodujący utrudnień w ruchu pieszych  i pojazdów.

 

3. Właściciele nieruchomości przy ciągach pieszych zobowiązani są do usuwania nawisów śniegu z dachów oraz sopli z okapów, dachów oraz innych części elewacji budynków niezwłocznie po ich pojawieniu się.

 

§ 5. Na nieruchomościach lub ich częściach należy przestrzegać następujących zasad:

 

1.Mycie samochodów poza myjniami może odbywać się na terenie nieruchomości pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób uniemożliwiający przedostanie się ścieków powstających w wyniku tych czynności do wód i gruntu.

 

2. Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami  samochodowymi mogą być przeprowadzane w obrębie nieruchomości, jeżeli nie spowodują zanieczyszczenia wód i gleby a powstające odpady są gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

 

 

 

 

ROZDZIAŁ III

Zasady usuwania nieczystości ciekłych

 

§ 6.  1.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do odprowadzania nieczystości ciekłych do kanalizacji sanitarnej lub jeżeli brak jest sieci kanalizacji sanitarnej, do zbiornika bezodpływowego lub do przydomowej oczyszczalni ścieków bytowych.

 

2. Nieczystości ciekłe, nie odprowadzane do sieci kanalizacyjnej muszą być gromadzone w zbiornikach bezodpływowych odpowiadających wymogom wynikającym z innych przepisów w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane.

 

3. Właściciel nieruchomości nie podłączony do sieci kanalizacji sanitarnej jest zobowiązany do zapewnienia systematycznego usuwania nieczystości ciekłych z urządzeń bezodpływowych z częstotliwością i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi ich wypływ i zanieczyszczenia powierzchni ziemi i wód podziemnych.

 

4. Właściciel nieruchomości nie podłączony do miejskiej sieci kanalizacyjnej zobowiązany jest do okazania się organowi kontrolującemu dowodami płacenia za usługę opróżniania zbiorników bezodpływowych za co najmniej 6 miesięcy.

 

5. Właściciel nieruchomości wyposażonej w lokalną oczyszczalnię ścieków zobowiązany jest do okazania się dokumentem zgłoszenia danej instalacji w Starostwie Powiatowym w Żurominie.

 

 

 

ROZDZIAŁ IV

 

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych

 

§ 7.1. Właściciel nieruchomości zamieszkałej jest zobowiązany do wyposażenia nieruchomości w pojemnik  do odpadów zmieszanych na własny koszt. Pojemnik służący do selekcji popiołu i odpadów zielonych ( w odpowiednich okresach) dostarcza firma wywożąca odpady – w/w pojemnik stanowi własność firmy. Worki z tworzywa sztucznego do 3 podstawowych frakcji odpadów segregowanych dostarcza firma wywożąca odpady. Worki do pozostałych frakcji odpadów zbieranych selektywnie w zależności od potrzeb zakupuje właściciel nieruchomości w firmie wywożącej odpady.

 

2. W osiedlach mieszkaniowych z zabudową wielorodzinną utrzymanie czystości i porządku zapewnia właściciel, administrator lub zarządca nieruchomości przez wyposażenie ich w pojemniki służące do składowania odpadów zmieszanych. Pojemniki do odpadów zbieranych selektywnie dla minimum 3 podstawowych frakcji (szkło, tworzywa sztuczne i papier) dostarcza firma wywożąca odpady. Pojemniki do pozostałych  frakcji odpadów zebranych selektywnie w zależności od potrzeb zakupuje właściciel, administrator lub zarządca nieruchomości. Pozostałe odpady zebrane selektywnie można dostarczyć do PSZOK-u lub GPSZOK-u.

 

3. Pojemniki na terenach osiedli mieszkaniowych z zabudową wielorodzinną należy ustawiać w miejscach łatwo dostępnych, zarówno dla ich użytkowników, jak i pracowników firmy wywożącej na równej nawierzchni, zabezpieczonej przed zbieraniem się wody i błota.

 

4. Określa się rodzaje i minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości.

1.     Minimalna pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości :

a) pojemnik na odpady o pojemności 110 l

b) pojemnik na odpady o pojemności 1100 l

2.     Dopuszcza się – przy zachowaniu minimalnej pojemności – stosowanie do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych innych pojemników, niż zostały określone w ust. 4 pkt. 1 ;

3.     Pojemniki do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości właściciel nieruchomości zobowiązany jest zakupić we własnym zakresie.

4.     Pojemnik do segregacji odpadów zielonych oraz popiołów dostarcza przedsiębiorca zajmujący się zbieraniem odpadów.

5.     Worki do selektywnej zbiórki odpadów (dla frakcji papier, szkło i tworzywa sztuczne) w zabudowie jednorodzinnej są dostarczane właścicielom nieruchomości raz w miesiącu przez przedsiębiorcę świadczącego usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych .

6.     Istnieje możliwość segregacji dodatkowych frakcji odpadów, przy czym worki do ich segregacji właściciel nieruchomości zakupuje na swój koszt.

7.     Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej stosuje się pojemniki o pojemności 1100 l z przeznaczeniem na papier, szkło, tworzywa sztuczne i inne frakcje wymienione w § 2 regulaminu.

8.     Na terenach niezamieszkałych pojemniki do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pojemniki do segregacji odpadów właściciel nieruchomości zakupuje na swój koszt.

9.     Na terenie miasta i w sołectwach, w miejscach wyznaczonych przez Urząd Gminy i Miasta w Żurominie, utworzone zostaną punkty selektywnej zbiórki odpadów składające się z pojemnika siatkowego o pojemności 1100 l na odpady z tworzyw sztucznych oraz pojemnik – dzwon o pojemności minimum 1100 l na odpady szklane. Wyposażenie tych punktów należy do przedsiębiorcy.

10.  Jeden punkt obsługiwać będzie około 400 mieszkańców.

 

§ 8. 1. Odpady komunalne należy gromadzić w workach, pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności, uwzględniającej następujące minimalne miesięczne normy:

 

1)     dla budynków mieszkalnych 20 l na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na każdą nieruchomość;

2)     dla szkół wszelkiego typu – 3 l na każdego ucznia (studenta) i pracownika;

3)     dla żłobków i przedszkoli – 3 l na każde dziecko i pracownika;

4)     dla lokali handlowych – 30 l na każde 10 m2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na lokal;

5)     dla punktów handlowych poza lokalem – 25 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na każdy punkt;

6)     dla lokali gastronomicznych – 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne;

7)     dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych – pojemnik 110 l na każdych 10 pracowników;

8)     dla domów opieki, szpitali, hoteli – 20 l na jedno łóżko;

9)     dla ogródków działkowych – 20 l na każda działkę w okresie od 1 maja do 31 października

 

2. Ilość pojemników służących do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych będzie dostosowana do liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość lub w przypadku gospodarstw domowych do liczby osób stanowiących odrębne gospodarstwo domowe, w następujący sposób:

 

1)     pojemnik o pojemności 110 l dla nieruchomości,

2)     gospodarstwa domowe liczniejsze mają obowiązek wyposażyć nieruchomości w pojemniki o pojemności zapewniającej pokrycie zapotrzebowania według norm zapisanych w punkcie 1 ppkt. 1)

3)     pojemnik o pojemności 1100 l lub większy na nieruchomościach wielorodzinnych.

 

3. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 4 i 5, jeśli jest prowadzona działalność spożywcza (w tym sklep spożywczy) lub gastronomiczna, oraz w ust. 1 pkt 6 należy dodatkowo, na zewnątrz poza lokalem, ustawić dostateczną liczbę koszy na odpady.

 

§ 9.  1.Odpady komunalne wielkogabarytowe powinny być gromadzone w specjalnie do tego celu dostosowanych kontenerach lub na wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości, w sposób nie utrudniający korzystania z nieruchomości.

 

2. Kosze uliczne o minimalnej pojemności 40 l winny być rozmieszczone w pasach dróg publicznych o nasilonym ruchu pieszych, przystankach komunikacyjnych oraz na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego.

 

§ 10.  1. Pojemniki na odpady komunalne należy ustawiać w miejscach łatwo dostępnych zarówno dla ich użytkowników jak i pracowników jednostki wywozowej, w sposób nie powodujący nadmiernych uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich.

 

2.   Pojemniki na odpady komunalne powinny być ustawione w granicach nieruchomości z zachowaniem warunków określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002r nr 75, poz. 690 z późn. zm.),

3.   Koszty przygotowania i utrzymania miejsca ustawienia pojemników na odpady komunalne ponoszą właściciele nieruchomości.

 

§ 11. 1.Określa się rodzaje i pojemność worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości i dysponujących lokalami:

 

1)     pojemność worków winna wynosić 120 l;

2)     szkło i opakowania szklane bezbarwne i kolorowe należy zbierać do worka koloru zielonego;

3)     papier i tekturę (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.) należy zbierać do worka koloru niebieskiego;

4)     tworzywa sztuczne białe i kolorowe należy zbierać do worka koloru żółtego;

5)     drobny metal i opakowania z metalu należy zbierać do worka koloru czerwonego;

6)     opakowania wielomateriałowe należy zbierać do worka koloru czarnego;

7)     pozostałe drobne odpady selektywnie odbierane należy zbierać do worków bezbarwnych, przeźroczystych;

8)     odpady ulegające biodegradacji należy zbierać do worków koloru fioletowego;

 

ROZDZIAŁ V

Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości

ciekłych z nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku

publicznego.

 

§ 12. 1. Częstotliwość odbierania z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych powinna być dostosowana do ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów, jednak nie rzadziej niż:

 

1)     2  razy w tygodniu – dla budynków wielorodzinnych;

2)     1 raz w tygodniu - dla budynków jednorodzinnych w mieście;

3)     1 raz w miesiącu - dla budynków jednorodzinnych na wsi,

 

2. Odpady pochodzące z selektywnej zbiórki (papier, szkło, tworzywa sztuczne) należy usuwać:

 

1)     w zabudowie jednorodzinnej – 1 raz w miesiącu,

2)     w zabudowie wielorodzinnej – 2 razy w miesiącu;

3)     z punktów PSZOK-u nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu.

 

3. Odpady zielone i popioły  zbierane będą zgodnie z załącznikiem do uchwały Rady Miejskiej w Żurominie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie  odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie  odpadami komunalnymi - 2 razy w miesiącu.

 

4. W przypadku placówek handlowo-usługowych zlokalizowanych poza budynkami wprowadza się obowiązek codziennego usuwania odpadów.

 

5. Częstotliwość opróżniania koszy ulicznych powinna być dostosowana do ilości gromadzonych w nich odpadów, jednak opróżnianie ich winno się odbywać nie rzadziej niż jeden raz na tydzień w sezonie zimowym, oraz nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu w sezonie letnim.

 

6. Nieczystości ciekłe muszą być usuwane z nieruchomości z częstotliwością i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi wypływ ze zbiornika, zwłaszcza wynikający z jego przepełnienia, wykluczający zanieczyszczenie gleby i wód podziemnych oraz zapobiegający powstawaniu procesów gnilnych w zbiorniku, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał (4 razy w roku).

 

7. Normatywne ilości nieczystości płynnych wylicza się według zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002 r. w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody (Dz. U. Nr 8, poz. 70).

 

8.Do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych można na bieżąco przekazywać odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, w tym:

 

1)     papier;

2)     szkło;

3)     tworzywa sztuczne;

4)     metale;

5)     opakowania wielomateriałowe;

6)     odpady ulegające biodegradacji;

7)     odpady zielone;

8)     zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

9)     odpady wielkogabarytowe;

10)  zużyte baterie i akumulatory;

11)  zużyte opony;

12)  przeterminowane leki i chemikalia.

 

9. Odpady wielkogabarytowe odbierane będą dwa razy w roku sprzed posesji, w uprzednio uzgodnionym terminie. W każdym innym terminie można pozbyć się odpadów wielkogabarytowych poprzez dostarczenie do Gminnego  Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.

 

10. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powstający w gospodarstwie domowym odbierany będzie  dwa razy w roku sprzed posesji, w uprzednio uzgodnionym terminie. W każdym innym terminie można pozbyć się odpadów wielkogabarytowych poprzez dostarczenie do Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.

 

11. Przeterminowane leki należy wrzucać do oznakowanych pojemników rozmieszczonych w aptekach na terenie miasta Żuromin lub samodzielnie dostarczać do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów.

 

12. Odpady poremontowe i budowlane można przekazywać do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów .

 

 

14. W mieście zabrania się:

 

1)     składowania lub magazynowania wszelkich odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych;

2)     umieszczenia odpadów komunalnych z lokali handlowych, gastronomicznych, usługowych, mieszkalnych i targowisk w koszach ulicznych;

3)     podrzucania odpadów komunalnych na teren innej nieruchomości i do pojemników na odpady komunalne będące w posiadaniu innego właściciela.

 

ROZDZIAŁ VI

Wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami

 

§ 13. 1. Zgodnie z zapisem w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 – 2017 z uwzględnieniem lat 2018 – 2023, gospodarka odpadami w województwie, funkcjonuje w oparciu o regiony gospodarki odpadami komunalnymi (RGOK). Odpady komunalne zmieszane, odpady zielone i bioodpady oraz pozostałości z sortowania i pozostałości po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania przeznaczone do składowania mogą być zagospodarowywane wyłącznie w ramach danego regionu.

 

2. Dla Gminy i Miasta Żuromin  został wyznaczony Płocki Region Gospodarki Odpadami, a w nim – w oparciu o Uchwałę Nr 212/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dn. 22 października 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018 - 2023 - następujące instalacje:

1)     Instalacje regionalne do przetwarzania odpadów komunalnych:

a)     mechaniczno-biologiczne  przetwarzanie odpadów zmieszanych – MBP:

-         Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Kobiernikach k/ Płocka Sp. z o.o. Zakład mechaniczno – biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, Kobierniki 42, 09-413 Sikórz;

-         Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Płońsku. Zakład mechaniczno – biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów selektywnie zebranych w Poświętnem, 09-100 Płońsk;

b)    instalacje do przetwarzania odpadów zielonych i bioodpadów – kompostownia: brak w regionie instalacji tego typu;

c)     składowiska odpadów komunalnych –  Zakład Usług Komunalnych w Sierpcu - Składowisko odpadów komunalnych w m. Rachocin;

2)     Instalacje zastępcze do czasu uruchomienia regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych:

a)     mechaniczno-biologiczne  przetwarzanie odpadów zmieszanych – MBP:

 

-           Zakład Usług Komunalnych w Sierpcu - Sortownia zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych, Rachocin, gm. Sierpc;

-           Zakład Usług Remontowych i Konserwacyjnych w Żurominie - Sortownia zmieszanych odpadów komunalnych,  w m. Brudnice

-           PPHU ZEBRA s.j. w Sochaczewie - Sortownia zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych, ul. Chemiczna 8, Sochaczew,

 

b)    instalacje do przetwarzania odpadów zielonych i bioodpadów – kompostownia:

 

-           Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Kobiernikach k/ Płocka Sp. z o.o. - Kompostownia odpadów zielonych w m. Kobierniki, gm. Stara Biała;

-           Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Płońsku - Kompostownia odpadów zielonych w m. Poświętne

 

c)     składowiska odpadów powstających w procesie MBP i pozostałości z sortowania – składowisko:

-         Składowisko odpadów w m. Jaskółowo, gm. Nasielsk – (zastępcza, po rozbudowie – RIPOK),

-         Składowisko odpadów w m. Cieszewo, gm. Drobin – (zastępcza, po rozbudowie – RIPOK),

-         Składowisko odpadów w m. Dalanówek, gm. Płońsk – (zastępcza, po rozbudowie RIPOK),

-         Składowisko odpadów w m. Kuczbork – Wieś, gm. Kuczbork – (zastępcza, do czasu wybudowania RIPOK (do zamknięcia)),

-         Składowisko odpadów w m. Brudnice, gm. Żuromin – (zastępcza, do czasu wybudowania RIPOK),

-         Składowisko odpadów w m. Zakroczym, gm. Zakroczym – ( zastępcza, po rozbudowie – RIPOK),

-         Składowisko odpadów w m. Gozdy, gm. Mochowo – (zastępcza, do czasu wybudowania RIPOK (do zamknięcia)).

§ 14. Według Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza w gospodarce odpadami komunalnymi przyjęto następujące cele:

1)     objęcie zorganizowanym systemem odbierania odpadów komunalnych wszystkich mieszkańców najpóźniej do dnia 1 lipca 2013roku;

2)     objęcie wszystkich mieszkańców systemem selektywnego zbierania odpadów najpóźniej do dnia 1 lipca 2013 roku;

3)     zmniejszenie ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych na składowiska odpadów, aby nie było składowanych:

a)     2013 r. więcej niż 50%,

b)    w 2020 r. więcej niż 35%, masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.;

4)     zmniejszenie masy składowanych odpadów komunalnych do max 60% wytworzonych odpadów do końca 2014 r.;

5)     przygotowanie do ponownego wykorzystania i recykling materiałów odpadowych, przynajmniej takich jak papier, metal, tworzywa sztuczne i szkło z gospodarstw domowych i w miarę możliwości odpadów innego pochodzenia podobnych do odpadów z gospodarstw domowych na poziomie minimum 50% ich masy do 2020 roku.

 

ROZDZIAŁ VII

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

 

§ 15. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa

i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego, ponoszą też pełną odpowiedzialność za zachowanie tych zwierząt.

 

§ 16. 1. Zwierzęta domowe winny być trzymane w pomieszczeniach zamkniętych lub na ogrodzonych nieruchomościach zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się na zewnątrz.

 

2. W budynkach jednorodzinnych i wielorodzinnych zabrania się utrzymywania zwierząt domowych w mieszkaniach , w ilościach stwarzających uciążliwość dla zamieszkujących w nich ludzi i dla nieruchomości sąsiednich, w szczególności prowadzenia hodowli psów i kotów,

 

3. Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, a w szczególności psy, należy:

 

1)     zachowanie bezpieczeństwa i środków ostrożności zapewniających ochronę przed zagrożeniem oraz uciążliwością dla ludzi;

2)     wyposażenie psa w obrożę;

3)     prowadzenie w miejscu publicznym psa na uwięzi z nałożonym kagańcem;

4)     stały skuteczny dozór nad psami i innymi zwierzętami domowymi, z zastrzeżeniem ust. 3;

5)     usuwanie niezwłocznie zanieczyszczeń pozostawionych przez psy i inne zwierzęta w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych (zieleńcach, parkach, itp.);

 

4. Zwolnienie psa ze smyczy, ale z nałożonym kagańcem, jest dozwolone jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi.

 

5. Zwolnienie ze smyczy psów bez kagańca jest dozwolone wyłącznie na terenie nieruchomości należycie ogrodzonej, w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem.

 

6. Właściciel psa, zamieszkały na terenie miasta Żuromin, zobowiązany jest dokonać jego rejestracji w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin oraz oznakować go poprzez umieszczenie na obroży numeru identyfikacyjnego.

 

7. Właściciel nowo nabytego psa jest zobowiązany do zarejestrowania go w terminie 14 dni od dnia nabycia.

 

8. Właściciel psa zobowiązany jest do posiadania aktualnych świadectw szczepienia psa przeciwko wściekliźnie.

 

§ 17. Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy reguluje odrębna uchwała Rady Miejskiej w Żurominie.

 

 

 

ROZDZIAŁ VIII

Wymagania odnośnie do utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach

wyłączonych z produkcji rolniczej

 

§ 18. 1. Przetrzymywanie i hodowla zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach oznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego , jako wyłączone z produkcji rolniczej.

 

2. Zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich dotyczy także zwartych terenów, zajętych przez budownictwo wielorodzinne, jednorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, centra handlowe, hotele, strefy przemysłowe, ogrody działkowe.

 

3. Na innych terenach wyłączonych z produkcji rolnej dopuszcza się możliwość chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskich, pod warunkiem spełnienia wymogów sanitarno-weterynaryjnych, hodowlanych, budowlanych, ochrony środowiska i ochrony zwierząt określonych w przepisach prawa, a w szczególności:

 

1)     zapewnienia odpowiednich pomieszczeń w budynkach oraz właściwych warunków bytowania i opieki zwierząt, zgodny z normami dla danego gatunku, wieku i stanu fizjologicznego zwierzęcia;

2)     wytwarzane podczas prowadzenia hodowli odpady i nieczystości będą gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie będą powodować zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych oraz powietrza;

3)     niepowodowanie przez prowadzona hodowlę uciążliwości, w szczególności zapachowych dla współużytkowników oraz użytkowników nieruchomości sąsiednich;

4)     przestrzeganie obowiązujących przepisów sanitarno-epidemiologicznych.

 

4. Zakazuje się prowadzenie hodowli i utrzymywania gołębi w zwartej zabudowie mieszkaniowej, między innymi w budynkach wielorodzinnych.

 

 

 

 

ROZDZIAŁ IX

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

 

§ 19. 1. Obowiązkowi deratyzacji podlegają w szczególności miejsca gromadzenia odpadów komunalnych, studzienki przyłączy kanalizacyjnych, budynki inwentarskie, w których przebywają zwierzęta gospodarskie.

 

2. Ustala się termin przeprowadzenia deratyzacji raz w roku w okresie jesiennym do 31 października.

 

 

ROZDZIAŁ X

Postanowienia końcowe

 

§ 20. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje Burmistrz Gminy i Miasta Żuromin  poprzez działania funkcjonariuszy Straży Miejskiej oraz uprawnionych pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Żurominie.

 

§ 21. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin.

 

§ 22. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

 

§ 23. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały tracą moc uchwały:

 

1)     Nr 306/XXXVI/2006 Rady Miejskie w Żurominie z dnia 14 lutego 2006 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Żuromin (Dz.Urz.Woj. Mazowieckiego z 2006r. Nr 64, poz. 2091);

2)     Nr 221/XXXI/09 Rady Miejskie w Żurominie z dnia 28 maja 2009r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Żuromin (Dz.Urz.Woj. Mazowieckiego z 2009r. Nr 111, poz. 3160);

3)     Nr 106/XIII/11 Rady Miejskie w Żurominie z dnia 24 listopada 2011r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Żuromin (Dz.Urz.Woj. Mazowieckiego z 2011r. Nr 235, poz. 8290);





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech