16-12-2023r.
godzina 21:07
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Programy Gminy i Miasta


 

Program współpracy Gminy i Miasta Żuromin z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego

 

PROGRAM  WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA ŻUROMIN

Z ORGANIZACJAMI  POZARZĄDOWYMI   I INNYMI PODMIOTAMI

PROWADZĄCYMI  DZIAŁALNOŚĆ POŻYTKU PUBLICZNEGO

NA  2010 R.

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1

 1.       Ilekroć w Programie jest mowa o:

1)       ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i   wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 ze zm.),

2)       podmiotach programu - rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące  działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3  ustawy,

3)       burmistrzu - rozumie się przez to Burmistrza Gminy i Miasta Żuromin,

4)       radzie - rozumie się przez to Radę Miejską w Żurominie,

5)       gminie - rozumie się przez to Gminę i Miasto Żuromin.

 

Rozdział II

Formy współpracy

 

§ 2

  1. Współpraca gminy   z organizacjami pozarządowymi i podmiotami opiera się na   zasadach:

               pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.

  1. Uchwalając corocznie budżet, Rada rezerwuje w nim środki finansowe na realizację zadań przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego.
  2. Partnerami gminy   mogą być organizacje pozarządowe i podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, które podejmują działania, realizują zadania wynikające z odrębnych przepisów.
  3. Organizacje pozarządowe i inne podmioty winny zapewnić realizacje zadań w sposób efektywny, profesjonalny i terminowy.
  4. Współpraca pomiędzy gminą a organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami odbywać się              będzie w następujących formach: 

1)       zlecanie organizacjom pozarządowym wykonania zadań publicznych realizowanych przez  gminę, których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zleconego zadania.

2)       zlecanie zadania publicznego organizacji pozarządowej może nastąpić  w dwóch      formach:

a)      wspierania;

b)      powierzania;

3)       wspieranie wykonania zadania publicznego odbywać się będzie poprzez udzielanie       dotacji celowej na  pokrycie częściowych  kosztów realizacji zadania.

4)       powierzanie wykonania zadania publicznego realizowane będzie poprzez przekazanie    środków finansowych na realizacje zadania, które pokryją całkowite koszty zadania

5)       powierzanie realizowane będzie w dwóch formach:

a)      realizowanie zadań przy zastosowaniu trybu określonego w przepisach prawo zamówień publicznych. Spełnione winny być wówczas warunki zawarte w ustawie prawo zamówień publicznych oraz standardy określone w ogłoszeniu o zamówieniu publicznym .

b)      realizowanie zadań poprzez udzielenie dotacji celowej po zdefiniowaniu usługi, określeniu jej standardów, grupy adresatów, określeniu celów jakie mają zostać osiągnięte.

 

6.    Obszary działania:

1)   wspieranie działań sportowych,

2)   organizacja zawodów i rozgrywek sportowych dla dzieci i młodzieży,

3)   szkolenie sportowe dzieci i młodzieży uzdolnionych sportowo uczestniczących we    

     współzawodnictwie   sportowym, w tym również niepełnosprawnych,

4)   organizacja obozów, biwaków, rajdów i zlotów harcerskich,

5)   organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży,

6)   organizacja rajdów i wycieczek historycznych oraz wspieranie działań w ramach podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej, kulturowej oraz tożsamości   lokalnej,

7)   ochrona i promocja zdrowia,

8)   wspieranie rozwoju kultury i sztuki,

9)   wspieranie działań w ramach edukacji wychowawczej i pomocy społecznej.

  

7.        Poza wsparciem finansowym gmina może udzielać organizacjom pozarządowym i  innym podmiotom   

       pomocy w innych formach, a w szczególności w postaci:

1)      udostępnienia  organizacjom lokali na spotkania ogólnodostępne związane  z realizacją    programu;

2)      umożliwienia organizacji przedsięwzięcia na terenie gminnych obiektów   sportowych;

3)      pomocy w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł;

4)   udzielania rekomendacji organizacjom pozarządowym i podmiotom współpracującym z

      gminą, ubiegającym się   dofinansowanie z innych źródeł;

5)     promocji działalności organizacji uczestniczących w realizacji Programu na stronach   

                  internetowych Gminy  i Miasta;

6)    użyczania i wynajmowania organizacjom lokali i urządzeń technicznych na działalność   

       statutową na podstawie odrębnych umów.

Rozdział III

Zasady Współpracy

 

§ 3

 

Zlecenie realizacji zadań gminy  organizacjom obejmuje w pierwszej kolejności te zadania, które mieścić się będą w obszarach określonych przez Radę  jako priorytetowe i odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert ogłaszanego przez Burmistrza  , chyba, że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecenia.

 

§ 4

 

1.  Otwarte konkursy ofert są ogłaszane i przeprowadzane w oparciu o przepisy ustawy i    wydane na    jej 

     podstawie przepisy wykonawcze

2.  Ogłoszenie konkursu na wykonanie zadania może nastąpić pod warunkiem   zabezpieczenia    środków w 

     budżecie gminy.

 

§ 5

 

Podstawowym kryterium wsparcia wykonania zadania lub powierzenia zadania jest możliwość jego realizacji. Do pozostałych kryteriów należą: wiarygodność organizacji, wykazana efektywność i skuteczność w realizacji założonych celów, mobilność w pozyskiwaniu środków pozagminnych oraz posiadane zasoby.

 

§ 6

 

Organizacje z własnej inicjatywy mogą złożyć ofertę realizacji zadań publicznych, także tych, które są realizowane dotychczas w inny sposób, np. przez organy administracji publicznej. Przy rozpatrywaniu takiej oferty stosuje się odpowiednio przepisy ustawy.

 

 

 

 Rozdział IV

Postanowienia końcowe

 

§ 7

 

  1. Tryb postępowania o udzielenie dotacji, sposób jej rozliczenia oraz sposób kontroli i oceny wykonania zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym i podmiotom prowadzących działalność pożytku publicznego  określa ustawa.
  2. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych w poszczególnych obszarach określa uchwała budżetowa    na  2010r.
  3. Organizacja, w okresie otrzymywania dotacji, jest zobowiązana do zamieszczania w swoich materiałach informacyjnych i sprawozdawczych zapisu o finansowaniu lub dofinansowaniu zadania przez  gminę.
  4. Ocena i wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonana przez  Komisję do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi powołaną przez Burmistrza.





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech