16-12-2023r.
godzina 21:21
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Uchwały Rady Miejskiej :: Kadencja 2002-2006 :: Sesja Nr XXXVI/2006


 

Uchwała Nr 308/XXXVI/2006 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 14 lutego 2006 roku
w sprawie Miejsko - Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Żuromin na 2006 rok

  Uchwała Nr 308/XXXVI/ 2006

                                                              Rady Miejskiej w Żurominie

                                                                  z dnia 14 lutego 2006 roku

 

w sprawie Miejsko – Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Żuromin na 2006 rok.

 

                Na podstawie art. 4 1 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (teks jednolity: Dz. U. z 2002 r., Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala, co następuje:

 

§ 1.

 

 

MIEJSKO – GMINNY PROGRAM

PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH NA 2006 ROK

I. CEL PROGRAMU

 

Uzależnienie od alkoholu jest chorobą społeczną, której konsekwencje dotykają nie tylko osób uzależnionych, ale także członków ich rodzin i środowisk społecznych.

Celem programu jest zwiększenie poziomu edukacji w zakresie profilaktyki uzależnień oraz ograniczenie szkód psychospołecznych związanych z nadmiernym spożyciem alkoholu na terenie gminy i miasta.

 

II.  REALIZATORZY PROGRAMU I INSTYTUCJE WSPÓŁPRACUJĄCE      Z REALIZATORAMI PROGRAMU

 

Realizatorzy programu

  1. Wydział Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Spraw Socjalnych Urzędu Gminy i Miasta Żuromin.
  2. Ośrodek Pomocy Rodzinie i Uzależnień:

-          Punkt Konsultacyjno – Informacyjny dla osób uzależnionych, współuzależnionych oraz ofiar i sprawców przemocy w rodzinie;

-          Świetlica socjoterapeutyczna w Żurominie i Chamsku;

-          Grupa wsparcia dla osób uzależnionych i współuzależnionych;

  1. Miejsko – Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Żurominie.
  2. Realizatorzy programów profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży oraz rodziców na terenie placówek oświatowych w mieście i gminie.

 

Instytucje współpracujące z realizatorami programu.

  1. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Żurominie.
  2. Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Żurominie.
  3. Żuromińskie Centrum Kultury w Żurominie.
  4. Komenda Powiatowa Policji w Żurominie.
  5. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żurominie.
  6. CARITAS w Żurominie.
  7. Oddział Dzienny Psychiatryczny i Poradnia Zdrowia Psychicznego w Żurominie.

8.   Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żurominie.

 

III. ZADANIA I SPOSÓB ICH REALIZACJI

 

Zadania szczegółowe Miejsko – Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok są zadaniami własnymi gminy wynikającymi z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Program ma wskazać działania zmierzające do ich realizacji.

 

 

 

Zadanie 1

 

Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

 

 

1.        Kontynuacja działalności Punktu Konsultacyjno – Informacyjnego dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych, ofiar i sprawców przemocy w rodzinie.

2.        Prowadzenie grupy wsparcia przez terapeutę dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych.

3.        Wspieranie środowisk wzajemnej pomocy typu AA, DDA.

4.        Motywowanie przez M-GKRPA osób nadużywających alkoholu do podjęcia leczenia odwykowego.

5.        Podejmowanie przez M-GKRPA czynności zmierzających do orzeczenia i zastosowania wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakresie lecznictwa odwykowego.

6.        Współpraca z placówkami lecznictwa odwykowego na terenie województwa mazowieckiego.

7.        Finansowanie badań wykonywanych przez biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu dla potrzeb M-GKRPA i Sądu Rejonowego w Mławie.

8.        Monitorowanie problemów alkoholowych i przemocy w rodzinie.

9.        Obsługa telefonu informacyjnego dla osób uzależnionych, współuzależnionych oraz ofiar przemocy w rodzinie.

 

 

Zadanie 2

 

Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychologicznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

 

 

  1. Pomoc psychologiczna i poradnictwo prawne dla ofiar przemocy w rodzinie – współpraca z Oddziałem Dziennym Psychiatrycznym i Poradnią Zdrowia Psychicznego z siedzibą w Żurominie, przy ulicy Olszewskiej 10.
  2. Działanie wspierająco – interwencyjne dla osób z problemem alkoholowym, ich rodzin i ofiar przemocy.
  3. Koordynacja działań w zakresie udzielania pomocy ofiarom przemocy poprzez współpracę z Sądem Rejonowym w Mławie, Komendą Powiatową Policji w Żurominie, Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Żurominie, przedstawicielami służby zdrowia, szkołami oraz organizacjami pozarządowymi realizującymi programy przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
  4. Systematyczne podnoszenie kwalifikacji osób działających w zakresie motywowania do leczenia, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  5. Zakup i dystrybucja materiałów informacyjno – edukacyjnych i sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć edukacyjnych i terapeutycznych.
  6. Upowszechnianie materiałów informacyjnych o chorobie alkoholowej.
  7. Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz kościołami w zakresie udzielania pomocy osobom dotkniętym przemocą.
  8. Podnoszenie świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków przemocy w rodzinie.
  9. Realizacja procedury interwencji wobec przemocy w rodzinie „Niebieska Karta.

 

 

 

 

Zadanie 3

 

Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych.

 

1. Prowadzenie świetlic dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych z programem        socjoterapeutycznym.

  1. Organizowanie i finansowanie imprez okolicznościowych, wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci z rodzin patologicznych.
  2. Organizowanie spektakli profilaktycznych dla dzieci i młodzieży.
  3. Realizacja programów profilaktycznych na terenie szkół i innych placówek oświatowo – wychowawczych a także dla rodziców.
  4. Organizowanie i finansowanie lokalnych kampanii profilaktycznych.
  5. Udział w ogólnopolskich kampaniach edukacyjnych.
  6. Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie pracy z dziećmi z rodzin z problemem alkoholowym oraz w zakresie prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców świetlic.
  7. Zakup i dystrybucja materiałów informacyjno – edukacyjnych (książki, filmy, ulotki).
  8. Dofinansowanie zajęć rekreacyjno – sportowych dla dzieci i młodzieży (wyjazdy na basen, zawody sportowe).
  9. Dofinansowanie wypoczynku letniego z programem socjoterapeutycznym lub profilaktycznym dla dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniem.
  10. Wspieranie szkolnych klubów sportowych.
  11. Dofinansowanie dożywiania dzieci i młodzieży będącej pod opieką świetlic środowiskowych.
  12. Dofinansowanie dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych dodatkowych zajęć pozaszkolnych rozwijających zainteresowania, np. obozów, wyjazdów na basen, wyjazdów turystycznych z klasą, udziału w zajęciach artystycznych, kółkach zainteresowań.

 

Zadanie 4

 

Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

 

1. Współfinansowanie wydawania gazetek szkolnych w:

-          SSP w Chamsku „Wesołe nowinki szkolnej rodzinki”;

-          Gimnazjum Nr 1 w Żurominie „ Bez tytułu”;

-          SSP Nr 1 w Żurominie „ Podstawówka na wesoło”;

-          SSP Nr 2 w Żurominie „ Beanus”;

-          SSP w Raczynach „ Byle do dzwonka”

      2. Kontynuowanie współpracy z Warsztatami Terapii Zajęciowej i Środowiskowym            Domem Samopomocy przy „Caritas” w Żurominie.

      3. Współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i mediami w zakresie rozwiązywania            problemów alkoholowych.

     4.   Wspieranie instytucji, stowarzyszeń i organizacji pozarządowych realizujących zadania             statutowe związane z profilaktyką uzależnień.

  1. Współpraca z grupami samopomocowymi (A.A. i AL.-anon).
  2. Współpraca z sądem, prokuraturą, policją, pomocą społeczną, służbą zdrowia, szkołami, parafiami, stowarzyszeniami oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz profilaktyki nałogów.
  3. Współpraca z Żuromińskim Centrum Kultury w organizacji oraz finansowaniu lokalnych i szkolnych programów profilaktycznych.
  4. Współpraca z Gminnym Centrum Informacji w działaniach na rzecz osób długotrwale bezrobotnych.

 

 

Zadanie 5

 

Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów art. 13 1 i art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

 

 

1.        Podejmowanie działań kontrolnych wobec przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.

2.        Walka z ekspansją reklamową napojów alkoholowych oraz kontrole przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

3.        Kompletowanie dokumentów o przymusowe leczenie odwykowe oraz współpraca z kuratorami sądowymi w sprawie realizacji postanowień sądu o podjęciu i kontynuowaniu leczenia odwykowego.

4.        Występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

 

IV.  BUDŻET PROGRAMU

 

Zadania niniejszego programu będą finansowane ze środków pochodzących z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz innych środków budżetowych przeznaczonych na ten cel.

 

V.  ZASADY WYNAGRADZANIA CZŁONKÓW MIEJSKO – GMINNEJ      KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH      W ŻUROMINIE

 

1.        Za udział i prowadzenie posiedzeń komisji dla przewodniczącej, ustala się wynagrodzenie miesięczne, w wysokości 20 % minimalnego wynagrodzenia za pracę, obowiązującego w 2006 roku.

2.        Za udział w posiedzeniach komisji dla członków ustala się wynagrodzenie miesięczne, w wysokości 15% minimalnego wynagrodzenia za pracę, obowiązującego w 2006 roku.

3.        Podstawą wypłaty wynagrodzenia jest wzięcie udziału w co najmniej jednym posiedzeniu komisji w miesiącu.

 

§ 2.

 

Traci moc Uchwała Nr 238/XXVIII/2005 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 23 marca 2005 roku w sprawie Miejsko – Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Żuromin

 

§ 3.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin.

 

§ 4.

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

 





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech